Energi som kan chockera

Det fina med att jobba i butik är att man träffar himla mycket fina människor. Dels arbetskamrater och sen även kunder. Idag kom en dam in som förra veckan hade med sig sitt barnbarn och jag frågade henne hur det gick med laxen senast hon och barnbarnet skulle äta till lunch. Hon blev så himla glad att jag kände igen henne. Men hur kan man inte komma ihåg en sådan gullig tant?
Hon skulle iallafall köpa en korg, varför? Jo! För att hon skulle ha den att lägga de saker i som hon stickar och de sakerna ska i sin tur ges bort till en julmarknad. Hur fint är inte det?
Jag blir så himla glad för sånt.

Gamla människor är fantastiska tycker jag. De har så många historier och så mycket kunskap att dela med sig om. Sen är gamla människor ofta väldigt vackra. Man åldras med värdighet.

När jag blir äldre vill jag ha ett permanentat kritvitt hår, gå rundor på stan, dricka vin när det en bekommer mig, röka cigaretter med cigarett-hållare (röker inte nu men sen när man är pensionär kanske det blir dags), dricka kaffe ur muggar som är många många år äldre än mig samt tillsist träffa mina vänninor och vara förälskad i min man (vem det nu blir).

Åh vad det är fint!
Er Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0